Rapport från Ulricehamn open del 2

Posted: 28 June, 2012 by egges in Swedish tournaments

I Pers första match från Ulricehamn får han smaka Blood angels… fast är det han som får smaka? Och hade han kunnat undvika denna match-up?

Alexander misslyckas med att rapportera föreningstillhörighet så sjävklart möts jag och han i första, vi har testspelat en del mot varandra med bra framgång från min sida.

Match 1 Alexander Merinen

Deploy: Spearhead Mission: Hålla mitten, Gömda kill points och VP.

Alexander spelar en lista med meffe, 2 libbe dreadar, 3 as-las preddar, 2 typhoons, 2 MM-bikes, präst,5+7+10 scoring hoppisar med lite melta utan närstridsvapen, 5 vanguards veterans med JP och en fist. Jag ska döda meffe och libbe dreadarna. Medans Alexander väljer en scoring enhet, en lordbarge och en skytte barge. Vi misslyckas att läsa missons och avslöjar de gömda KP:na direkt.

Jag vinner slaget och tvingar Alexander att börja. Detta är ett ganska genomgående tema jag vill uppnå i mina matcher för att se motståndarens svagheter och deploya därefter med solarpulse som skydd. Alexander deployar långt bak med nästan allt skytte utom en pred som deployar så nära min bordskant som möjligt. Furiosos och meffe deployar bakom LoS tillsammans med präst och en 7a Assaultisar utan någoting och en femma med flamer, 10a med melta i deep och vanguards i deep.

Jag deployar med warrior grupper ganska långt bak och mina barges centralat. Wraiths till vänster, scaraber och wraiths så nära hans deployment som möjligt till höger.

BA Runda 1

Det är mörkt, han flyttar sin ensamma pred liiite närmare mig. Missar med allt annat.

Necrons Runda 1

Flyger fram med lords till bättre positioner,  wraiths går mot predatorn som åkte mot mig. Wraiths hoppar fram till bättre positioner.
Dödar MM bikes med lansar och får in 2 shaken tror jag på preddarna. Scaraber fleetar 4 och diffchargar 10” in i predden och wreckar den. Inga preds skjuter runda 2, nice!

BA Runda 2
Veteraner landar:

Veteraner chargar 2 warrior enheter, meffe och marines chargar en wraithenhet, dreadar chargar scaraber. Scaraber poffar och försvinner,  veteraner tappar en och fastnar. Meffe misslyckas och sen dör inte så mycket på nån sida.

Necrons runda 2

Wraiths och bargelord 1 hoppar mot furiosos, barglelord 2 hoppar ut bakom meffe. Jag skjute lite lansar och barges på preddar, shakar dem igen. 2 lansar som blir över skjuter på en libbe dread, den wreckas. Wraiths och lords dödar dreaden. Lorden chargar meffe, han failar scarabtest och slår på sig själv. Jag vinner närstriden men vi forsätter slåss. Veteraner failar lite till och tappar nån mer marine tror jag.

BA runda 3

Typhooner skjuter på någonting, melta killarna droppar bakom en anni.barge, scattrar fullt in och blir delayed. Den andra delen av 10an deepar långt bak för att hoppa in mot mitten lite senare. Vi slåss lite till och meffe failar test igen och marines dör lite till. Meffe flyr, marines håller.
Veteraner tappar alla utom fisten och vi står lite till.

Necrons runda 4

Wraiths chargar en pred tror jag, jag skjuter lite mer. Skjuter ihjäl meffes sista wound, dödar marines i närstrid med wraiths och dödar fisten med warriors.

BA runda 5 och vidare

Alexander skjuter det han har kvar och chargar wraithenheten som bara dödat fordon. Slutar med att de dör och  i de sista rundorna så jagar jag en speeder.

Slutar 19-1 till de gula ost necronsen.

 

Nästa gång får vi se hur det går till när Necrons möter Grey knights!

Comments
  1. denlillehesten says:

    Mycket trevlig läsning. Verkligen skoj med bilder, en krigsrapport utan bilder är som necrons utan ost 😛

Leave a Reply

