Stulet från Svenska40k

Posted: 19 April, 2012 by egges in Discussion

Det finns lite intressanta saker att småprata om. USA okompat och kommande turneringar är heta ämnen. Här är försäkringen att ni inte missar något utav nutidens händelser. 

toomuchtimeposter.jpg Time Motivator

Först upp det kanske mest interssanta för närvarande. Sverige skickar två lag till AdeptiCon och kommer fylla på sina berättelser allt eftersom. Åtminstone hoppas jag det. Jag kommer följa stenhårt och njuta utav spänningen. Min personliga favorit är Henrik LAmpen som är än så länge bäst presterande Svensk i en stor singelturnering. Jag vill hävda att han är först också. Lite som Armstrong var först på månen så kommer inte många bry sig om vem som var bäst presterande Svensk andra gången. Men det kommer ändå bli jättespännande.

Hade jag varit med så hade jag givetvis kammat hem allt.

Det är en hel hop utav duktiga spelare som skickas och vi hoppas dem alla kommer klara sig bra. Utöver Svenska40k så kan man följa AdeptiCon genom flera källor. Jag kommer uppdatera här om jag hittar fler eller om någon vill kommentera och länka så är det också snällt.

http://www.adepticon.org/

http://www.ustream.tv/channel/the-independent-characters

Utöver detta så händer snart WarpStorm igen. Spearhead formationer är tillåtna och kommer erbjuda helt brutna kombinationer vilket är kul. Det är inte ofta en turnering vågar gå åt ett sådant håll så det är väldigt kul att de kör på det. Personligen blir det 40 stealers, massa shrikes, en trygon, 4 hive guards och 2 zoanthropes, tervigon och lite termagaunts. Jag tror det kommer gå bra. Jag funderar på en fex bara för att den skall få fleet i spearheaduppdragen samt att en prime kan joina den. CArnifex med 4+ cover, regen och devourers kan nog bli rätt kul faktiskt. Jag tror jag tar det, carnifexar är fortfarande det coolaste som finns i en nid armé så kan jag faktiskt använda en fex så borde jag passa på.

Ulricehamn kommer därefter. Priset på turneringen har gått ned rejält och passar mer en första turnering nu. Det kommer bli nice och 2k okompat är nog så trevligt. Jag fortsätter på stealer spammet och kommer köra på swarmlord, någon livvakt, 6 Hive guards, 3 zoans, shrikes, tervigon med termagaunts, prime och shrikes igen. Jag gillar dessa shrikes faktiskt. Stealers gör dem faktiskt väldigt bra.

Utöver detta så har jag ett totalt meningslöst skryt att komma med. Orellevant visserligen men jag har haft några bra veckor här så jag vill hävda mig lite till. GothCon vinnare, min anställning kan troligt bli förlängt (vilket å andra sidan betyder färre blogposter) och jag har fått mitt examensarbete publicerat där själva boken kostar runt 10 ggr för mycket för vad det är värt. Lite kul dock.

Efter Ulricehamn så kommer LinCon. Jag var tvungen att skippa den turneringen men får hoppas på andra turneringar i framtiden. Jag ville verkligen dit men gång så…

 

Jag hejar på alla som skall till Förenta staterna och hoppas ni alla visar vart skåpet skall stå!

Leave a Reply

