The awsomeness of the Tyranids through the ages

Posted: 16 April, 2012 by egges in Okategoriserade

Medan jag fortfarande glänser i att jag känner mig bäst i världen utan att detta kommer på något sätt slå mig i baken så tänkte jag förklara för er hur bra Tyraniderna har varit genom tiderna. Lite kort i alla fall.

Jag började spela 40k i 2:nd ed. Låter väl bra att börja där?

Då mina första figurer, som alla andras, mest bestod utav att lära sig måla så kan jag inte säga så mycket om mina första termagaunts som jag målade. Ni känner igen det hela. Första suger. Andra suger också men är galet mycket bättre än första målade modellen och till den sjätte figuren så hade man dessutom flashat med en grön bas som hade flock på sig. Flock! Fucking – yeah!

Men det gick lite uppåt. Spelandes mot andra killar som bara fick stryck utav mig (medan jag lärde dem spelet) så kom jag underfund om att nidsen var rätt bra. Mina lictors hade extra i styrka på grund utav voltage field och fick massa i armour penetration. Min a carnifexar sprang omkring med sin 3+ sv på två tärningar, 4+ invul och 10 wounds (ofta med regeneration) och dominerade fett. Stealers slaktade hej vilt en hel del figurer. Zoanthropes fick ultimate force och zappade iväg ett skott som sprängde allt den tittade på, vilket egentligen innebar att den missade sina viktiga skott. Hormagaunts rörde sig alltid 18″ med sina bounding leap och mina tyranid warriors sög balle som alla andras.

Goda tider. Tyranids var rätt hemska på den tiden.

Sedan kom third. Det var då jag började spela tyranid marines. Jag spelade från början tyraniderna i tredje men när de gick sönder av något skäl igen så blev det tyranid marines. Men grundreglerna till nids var coola om än kanske lite felaktig känsla över dem. Carnifex sprang längst back och hade stealers framför sig. Man fick inte skjuta på honom för att han hade stealers framför sig. Man fick inte skjuta på stealers för att dem hade termagaunts framför sig. Man fick inte skjuta på termagaunts för att dem hade ripper swarms….ni fattar den jävla poängen. Coolt var det i alla fall. Det var bara att regera fett hela tiden.

Senare kom fourth. Till fourth hade jag en plan. Jag byggde en specifik tyranid armé som skulle få bra komp, vara bra och vara jävligt snygg och jag lyckades bra. Jag hade två enheter warriors, två enheter raveners och två fexar och de regerade fett! Jag var så bra att jag missade hela 3:e codexet att venom cannon kunde göra penetrating på open topped fordon. Jag sket i det – jag bara vann ändå. Jag spelade utan tyrant, förstår ni. Ingen visste hur man skulle spela mot nids om det inte fanns en tyrant. Och jag regerade mig fett fram till en tredjeplats på en liten turnering som heter GothCon första gången jag spelade med armén på en turnering!

Efter det så rusade min karriär fram. Egge blev en spelare som folk inte ville möta för att de visste att de skulle förlora och jag dominerade hela spelet med min minsta whim.

Sedan tog jag en paus. Jag lugnade ned mig lite. Nöjde mig med en 5:e plats på rankingen och sedan lät jag de andra “jag kan bara komma högt om jag spelar en av de nyare arméerna” killarna som nu dominerar rankingen ta över för att jag är snäll.

Numera finns det stealers med FNP. Helt klart en bra sak. Jag var nästan först i välrden med att spela på dem. Nästan…

 

Comments
  1. knäckehäxxxan says:

    glänst klart nu?

Leave a Reply

