Det är rätt coolt med internet – Egges monolog

Posted: 1 February, 2012 by egges in Discussion

Jag sitter och surfar lite på middagsrasten och till och från jobbet. Mest efter 40k saker men känner egentligen att det räcker med några få sidor för detta. Primärt kollar jag VÄS forum, Svenska40k och Bell of lost souls. Men det finns rätt mycket mer än det. Men det räcker för mig.

Varför? Jo, för tiden folk lägger ned och skriver på forum. Det är battlereports, målartråd och diskussioner om regler. Tänk om man hade gått in på svenska40k som ny och tittat runt lite och börjat längst bak och börjat läsa. Hur lång tid hade det inte tagit? För min del så läser jag bara de topics jag tycker är intressant men bara där finns det väldigt mycket.

Internet är helt galet fullt med 40k information och jag hoppas på att kunna bygga upp ett riktigt grymt länk-arkiv med kommentarer om varje sida. I framtiden. Idag svamlar jag. Men all denna information gör ett rätt bra jobb att hålla uppe mitt intresse. Jag kan få fram nuvarande bästa lista som bestäms på internet och inte på grund utav placering på turneringar. Jag kan få fram galet snygga arméer. Jag kan få fram coola turneringar. Jag kan få fram allt jag vill om min hobby.

Jag tror inte jag hade spelat om det inte vore för Internet. Tänk er att de enda ni hade kunnat spela med var era föreningskompisar? Hade ni spelat lika mycket/länge/ofta? Det tror jag inte.

Ett kort inlägg detta men jag vill säga att alla som skriver på nätet, vare sig det är taktik, målning, turneringar eller regeldiskussion gör min hobby bättre. Det är jävligt nice att lite snabbt läsa igenom någons turneringsrapport eller intressanta målningsschema. Jag hoppas många tycker som jag.

Annars är ju det ingen mening att blogga?

Comments
  1. max says:

    varför tror du att du har så många läsare?

  2. egges says:

    På grund av mina eminenta texter som ingen annan kan kopiera och för att ingen annan är lika skicklig som jag i spelet och för att Nids är bästa armén?

  3. pära says:

    för att du klär så jävla bra i rosa!

  4. War_cry says:

    Jag är inne på det råsa spåret med….

Leave a Reply

