Operation topp 10

Posted: 8 December, 2011 by egges in Okategoriserade, Swedish tournaments

Nu har jag börjat komma in i jobbet, kommit underfund med hur lite fritid jag numera har och börjat sacka ned i rankingen. Men jag har en plan…

Egentligen är orsaken till att jag sjunkit ned väldigt lätt att förklara; jag är kass och alldeles för högt rankad. Om inte det vore illa nog så har jag vad som klassiskt räknas som en kass armé. Ingen vill ens ta på dem i touren, så dåliga är dem. Två personer tafsade på Tau men ingen på Tyranids. Illa som attan, är det. Men det stora problemet är att jag är kass. Med det krävs att jag samarbetar som ett Team med min armé för att vara totalt kass.

Så det måste ändras. Jag har som plan att börja spela mer på VÄS. Just nu spelar jag kanske en match i månaden men det måste upp till en per vecka bara för att hålla igång samt spela in mig på min armé. Jag måste möta mycket Grey Knights, då dem är bäst (enligt mig), Space wolfs för att dem är också för bra och jag måste ha ett sätt att möta dem både på okompat (där de dominerar) och kompat (där de oftast aldrig straffas tillräckligt och dominerar). Om jag dessutom sätetr igång och organiserar miniturneringar i form utav “inför XXXX-turnering” på söndagar så ökar vi den siffran rätt snabbt och jag får reda på om potentialen ens finns för att placera mig rätt.

Steg två är att komma ut mycket på turneringar. Detta är rankingens främsta fördel, den får en att vilja spela mer på turneringar. Så jag skriver ned, lite snabbt vilka som kan vara intressanta.

Kinna*2
Miniryd*2
Warpstorm*2
Halmstad (möjligen gånger 2)
GothCon
LinCon
SydCon
Norrköping*2
Umeå*2

Det bör räcka. Finns alltid småturneringar också som jag missar.

Mitt hemliga steg tre är att övertyga My om att bröllopsplaneringen kommer i andra hand och turneringsspelande i första. Jag tror hon förstår. Tjejer gör alltid det…

Men först upp så är det att göra min armé med de enheter jag vill testa. Nu skall jag testa en swarmlord som exempel. För att se hur den kan prestera. Det blir intressant.

Steg 4 är att försöka få så få antal personer att vilja vara tävlingssugna utan mer komma dit för slappspel. Ju fler som inte vill komma högt på rankingen desto bättre för mig. Jag är inte riktigt säker på detta skall gå till dock…

Detta är min plan på att komma topp 10 under 2012. Mycket speltestande är AochO. Samtidigt kommer det en ny regelbok och det blir hel klart intressant. Men vad tror ni? Vilken placering tror ni jag kan klättra till, om någon? Jag tror lite personligen själv att om jag spelar på väldigt många turneringar kommer jag kunna hamna på 8:e plats. Har ni någon plan, själva?

 

 

Comments
  1. Papa d says:

    Min plan. Topp3 innan sista januari. Därför ska jag ta mina lagom IG till defcon och Kinna och vinna? Det är planen i alla fall… Funderar på att komma med mina flygplan till defcon i smyg, då lbk mallen straffar min dåliga IG lista för hårt..

  2. Asplund says:

    Mitt mål är att få bättre placering än dig någon gång när båda spelar Nids. Eftersom du verkar ska osta till det, och jag inte överlever att dricka ned dig så får jag hoppas du får alla Venoms och Grey Knights.

    • Asplund says:

      Lät kanske lite drygt det där. Jag ser det som ett grymt högt mål som skulle kännas kanon att lyckas med.

      • Asplund says:

        Har du vägarna förbi Götet nån gång skulle jag gärna ta en övningsmatch mot dig. Vore kul att mötas nån gång, samt få lite tips.

        Kan ju bli en episkt battlereport för bloggen också 😉

  3. egges says:

    Det lät inte drygt, Asplund. Bara coolt att någon har sådan mål. Det hade inte varit fel med kanske en gästspelhelg eller något. Hade om inte annat varit en cool artikelserie.

    • Lillen says:

      Jag hoppas på att komma under top 40 minst under nästa år. Hoppas på att kunna spela något på de större turneringarna. Och nu när min gamla kärlek (necrons) har fått en ny bok hoppas jag på att kunna få lite bättre placeringar. =D

  4. max says:

    Jag hoppas också du går upp i rankningen så väs som förening kommer högre. Sen ska jag själv upp på topp 40 jag med. Inget defcon i år? 6:e jan

  5. speedfreek says:

    Målet är att få bättre komp och målning än Oskar på GothCon.

    Och att komma med till ETC igen eller falla som en sten.

  6. Cadelin says:

    skriv nått nytt nu slöhög börjar likna en olofblogg 🙂

  7. L3go says:

    instämmer med den därna cadden. schreiben, bitte. vill ha något att läsa på väg till jobbet på morgonen. tvinga mig inte att läsa DN eller något sånt onördigt..

    • L3go says:

      hurra för edit-knappar. 🙂
      har också ett mål för tjuge-tålv. skaffa en nytt jobb som ger mig tid att gejma lite mer så 2012 blir “the return of lego..”

  8. The Gretchin says:

    Håller med föregående talare. Uppdatering. 😉

Leave a Reply

