40k-touren – Match ett igång

Posted: 3 December, 2011 by MattiasE in Okategoriserade

Första matchen är igång, både för ‘riktiga’ touren och sidetouren. Efter en och en halv timma på ett ungefär så har inga matcher riktigt avgjorts. Det spelas ett uppdrag där det primärt skall hållas fem quarters och tas kill points. Ett utmärkt uppdrag om man frågar mig.

Jag har mer än en gång hört frasen “Jag vet inte hur det här fungerar i min armé”, vilket leder mig till slutsatsen att att ganska många har lånat ihop en armé eller spelar sin egen armé för första gången. Denna okunnighet tar mig bara länge i min övertygelse att touren kommer avgöras på ett mer eller minde spektakulärt sätt. De fåtal som spelar sin ‘gamla vanliga’ inspelade arméer verkar det gå bra för.

Axel ‘Sämst armé i spelet’ Rydén vann precis mot Joakim Blom. Joakim med lånade banangula Eldar kunde inte riktigt stoppa tre Exorcister med sina ~100 S6-skott i rundan. Notervärt är dock att Celestin inte överlevde matchen, en liten vinst i sig. Vist till Axel med 84 poäng.

Daniel ‘kan inte läst motståndarens armélista’ Hesselberg verkar bli tryckt framifrån utav Jon Hallins inlånade Space Wolves. Detta bryter lite mot min tes, men kom ihåg att Jon i vanliga fall spelar liknande Space Marines med Terminators och Land Raider.

Bilder kommer kontinuerligt att laddas upp via Photobucket tills jag får koll på hur WordPress fungerar: http://s33.photobucket.com/albums/d87/mattias_e87/Svenska%2040k-touren%202011/

/Mattias

Comments
  1. egges says:

    Tufft och bra skrivet! Du verkar ha fått koll på bilderna?

Leave a Reply

