Fantasia Fanatic XX – Genomgång

Posted: 4 October, 2011 by Asplund in Okategoriserade

Jag vill börja med att be om ursäkta för de icke-existerande uppdateringarna under Fantasia. Min mobil fick batterikrupp. Som tur var skötte sekreteriatet uppdateringarna bra trots rådande M$ strul.

Genomgång: Fantasybräden och förväntansfulla deltagare.
40k hölls i salen till höger i bild.

Snittet på årets armeer blev som följande.

Snitt Antal MP Målning
27,6 9 60,3 23,8 DE
32,9 7 56,3 26 SW
38 4 51,5 26 Tyranids
40 1 50 28 DA
41 6 54,5 22,4 Eldar
42 6 55,2 22,8 BA
44 1 55 20 Sisters
44,8 8 53,5 22,4 GK
46,5 10 48,3 25,8 Orks
51,4 12 47,8 22,8 SM
55 5 36 17,6 Chaos
58 16 44,6 22,5 IG
62 4 43 19,3 Daemons
65 2 37 25,5 Necrons
72,7 3 33,3 23,3 Tau

Jag trodde inte alls på DE, men där hade jag ju tokfel. Grymt jobbat av fegis-armen (nä jag är inte bitter över Venoms…). Trodde absolut inte Nids skulle ha en chans, även där fick jag fel. Hade även fel på BA och GK, som jag trodde skulle sno toppplaceringar. Orkarna verkar ju fallit som en sten… Jag suger verkligen på meta visar det sig. Lyssna aldrig på mig.

Att det skulle suga att vara Tau eller IG hade jag iaf luskat ut, samt haft förhoppningar på Eldar. Att Nids skulle hoppa uppåt trodde jag inte på, men där är jag partiskt glad över mitt misstag.

La in ett snitt på målningen också. Säger kanske inte så mycket egentligen. Men kan vara lite kul att veta att ifall BA, GK och Eldar spelarna lär sig måla skulle dom kanske hamnat närmare min gissning på hur det skulle gå för dem. Samt att snyggorkerna kanske skulle falla lite till.

Så hur gick det med Bästkustens förhoppningar?
Jimmy J: Vill representera Varberg och visa Michael C hur man rullar Deldar.
Verkar rullat rätt ok, men sluga Michael skickade med lite för grundmålade gubbar.
David U: Resan och Scandic frukosten!
SJ försenade oss, så ingen Scandic frukost. Men 47 apor ska nog bota råd på det. Samt fick upprättelse från förra årets målning av Eldar-Marine.
Max P: Siktar på Touren, med en arme han aldrig spelat, efter 6 armebyten.
Verkar bemästrat armen under turnerningen, men trög start sköt Touren i sank.
Per S: Topp 1/4 efter byte från Demoner.
Typ topp 1/3 iaf!
Pär N: Göra 40 hits med sin Razorwing.
52!
Anders E: Att ha kul! Min arme säger allt, hellre kul än topplacering!
Plats 10, så kanske inte hade så kul då? (Jag räknar det som topp)
Jon H: Inte bli ägd av Tyranider, helst inte möta dem alls.
Jadu, vet faktiskt inte om han slapp dem…
Anders O: Få en käftsmäll inom en timma av Asplund.
Bidde inget av det, fick betongkeps istället.
Patrik T: Waaaagh!
Oh ja!
Alexander H: Ha en hel tumme och resa sin längsta resa för turnering.
Success!
Jerry H: Seiza!
Oklart om han lyckades?
Joakim E: Få målningspoäng av Asplunds arme och komma bättre än sagda gjorde förra omgången.
Hälften vunnet!
Linus W: Vinna best painted och snacka sallad.
Åt sallad, och skrek en del.
Asplund (jag): Deathleepern dödar en Landraider med hjälp av Mawlocen.
Mawlocen lyckades nästan döda en Ravager, men Deathleepern var grym! Eller vad säger du Jimmy?

Var helt fantastisk resa, om än tung dag på jobbet i måndags. Umeå, jag älskar dig!

Det var tydligt när vi närmade oss Blöteborg igen.

Comments
  1. speedfreek says:

    Tycker det var väldigt bra spridning på arméerna i toppen.
    Förvånansvärt lite IG och mycket DE, men i övrigt ganska mycket av allt.

  2. N.I.B. says:

    Asplund som Tyranidspelare skulle det vara kul att höra lite mer ingående om dina erfarenheter, särskilt som du hade en liten ovanlig lista med Deathleaper, Rippers osv. Jag lirade dom röd-vita Nidsen och snackade lite med dig i nån paus.
    / Fredrik

    • Asplund says:

      Tjena! Försökte titta till hur det gick för dig nåt slag, men hann inte få nån direkt uppfattning. Hur kändes det för dig överlag? Tufft i okompat?

      Nu har jag bara spelat Nids en enda turnering (Fantasia), men givetvis kan jag försöka mig på en form av Battlereport med mina gröna Nidsögon 🙂

  3. Linus says:

    🙂 Tackar!

Leave a Reply

