Lottning match 1 klar!

Posted: 20 August, 2011 by egges in ETC

Lite förseningar på ETC har gjort att Svenskarna just nu är i deployment. Kaptenen benämns som både nöjd och missnöjd.

Här är match upsen (parantes är min kommentar angående lottningen)

Holms Eldar mot Marines (helt ok)
Cadelins BA mot IG (Som vi vill)
Anders Space marines mot Orks (Anders brukar vinna mot Jeppas Orks så vi hoppas men det r antagligen en extermlista…
Davids Vargar mot Templars (låter helt ok, enligt mig)
Nordlund mot Grey knights (kan vara väldigt jobbig, han vill möta kött…)
Engströms Orks mot Space Wolfs (igen en lite jobbig lottning men battlewagons kan vara effektiva, dock så kan detta innebära att Davids match är mer jobbig än vad jag trodde)
Hylanders Grey nights får möta Blood angels (det kan vara jobbigt men med S8 skytte, som skiter i FNP så har han en chans med sina senare counter-charges)
Jeppas IG får möta 9 obbar och 2 Lash. (Han är inte rädd för lash så det kan mycket väl funka)

Jag uppdaterar mer när jag vet mer.

Comments
  1. Skulliz says:

    Kul att du rapporterar så tätt! Kommer fortsätta följa under helgen, keep it up!

  2. Henrik says:

    Intressant. Om jag inte minns fel så spelade Engström mot samma sw-spelare förra året. Jag har för mig att Jocke inte var helt nöjd efter den matchen eftersom Italienarn var på tok för skicklig på att slå saves. Hoppas lyckan vänder idag!

  3. Henrik says:

    … och Pelle har nog en martdröm just nu. Det är myyyycket skott i den där GK-listan!

    Anders match-up ser läskig ut tycker jag, 4 BW, massa buggis och två enheter meganobs. Anders kommer nog svära en och annan gång under matchen för att hans spelar SM och inte SW! Men, han vinner säkert till slut.

  4. Asplund says:

    Äre en dundervargslista möter nog Jocke hemskt gärna den.

Leave a Reply

