50 minuter till ETC laget sticker iväg!

Posted: 18 August, 2011 by egges in ETC

Det var en glad Sverige-kapten som ringde upp mig och påminde mig om samtalet jag hade bett om egentligen redan skulle börjat. Det här med att jobba morgon för mig är en rätt svår sak men det är en väldigt peppad kapten vi har.

50 minuter kvar till de sätter sig i minibuss och börjar den långa resan till årets ETC. Framkomst beräknas till lunchtid imorgon. Det finns gissningar att det kommer vara en god partystämning i bilen och om vi skall gå efter tidigare år tvivlar jag inte alls på detta.

Något som tyvärr har skett i år är bristen på groupies men 40k laget får väl helt enkelt låta fantasy laget serva dem då istället.

Efter träningsläger i Danmark (skåne) känner sig folket mer trygga med sina listor och även de två senaste tillskotten ryktas ha en god del matcher bakom sig. När jag får fatt på hur jag lägger in filmer finns det en liten film från RydCon jag vill lägga upp. En sak med träningslägret var att testa hur det gick mot nidlistan och att låta folk får testa lite match-ups. Utan att säga för mycket känns beslutet att låta folk få öva mot den listan som vettigt och gav goda erfarenheter inför turneringen. Olika taktiker finns för att bemöta de flesta listor som representeras i ETC turneringen.

Självförtroendet på gruppen verkar vara topp men det finns några orosmoment.

Mer kommer under dagen.

Leave a Reply

