SM-mästaren/ETC-proffset och en spelare som är så där håller hand i WarCons dubbelturnering!

Posted: 22 July, 2011 by egges in Okategoriserade

Fan! Jag måste ju peppa lite inför helgens WarCon! Jag har ju egentligen semester så jag tänkte skippa blogga också men jag måste! Som upplägg så tror jag faktiskt inte att en dubbelturnering kan slås på något sätt. Det är helt enkelt bara sjukt jäkla kul!

Nu skall jag då visserligen spela med Hylander men alla säljer väl sin själ någon gång. När jag spelade förra gången med Stefan så fick jag bestämma allt men med tanke på hur lätt Hylander krossar mig när vi spelar hela tiden så får jag antagligen bara flytta som han vill.

Som sagt är dubbelturnering sjukt kul och ett väldigt bra upplägg som garanterat kommer hela tiden kommer vara intressant. I år har TOK valt att köra med kompmall/mystisk/konstig/uträkning för att slippa subjektiv komp men det är skit samma i denna turnering och ändå bara kul.

För att sabba Hylanders dag är här våra listor vi skall spela:

Hive tyrant, paraxysm, venom cannon, devourers, old adv, regen, psychic scream
255 pts -9
2 Livvakter
130 pts -4

3 Hive guards
150 pts -12

27 Hormagaunts
162 pts -3

20 Hormagaunts, toxin sacs
160 pts -2

10 Stealers -3
140 pts

997 pts

Och så har vi Hylanders armé:

HQ

Warboss 100p -4
Megaarmour

ELITE

3 Meganobz 120 -3
trukk rpj ram 45 -3

3 Meganobz 120 -3
trukk rpj ram 45 -3

TROOPS

10 groots 40 -2

30 Slugga boys 220 -8
PK BP

30 Slugga boys 220 -8
PK BP

FAST

3 Deffkoptas 105 -2

boys minus -1

Vi hamnar inte högt med kompen men skit samma! Vi har många modeller! Till skillnad från andra arméer som kommer köra högkomp och många arméer så har vi också bra charge-enheter att ta hand dem med. Gott. Vi mosar på som in i den!

Inga fler som är grymt peppade? Jag kommer vara där ikväll och tänkte tvinga Hylander att spela en match mot några andra.Tror ni armén kommer funka?

Ses i Varberg!

Comments
  1. Asplund says:

    Även om det kommer vara trevligt på bröllopsfesten jag ska på i helgen, så låter detta bannemig inte dumt det heller!

  2. speedfreek says:

    Vi har ett rymdskepp som kommer bomba er tills ni dör!

  3. Nu har jag och Hylander varit där och riggat iordning borden. Ses ikväll 😉

  4. Hylander says:

    Vafan Egge?!?! Skulle vi inte dricka öl ikväll?

    Jaja lira går bra det också. Jag ser till att få ner modellerna 😀

  5. snolb says:

    Tänk på att ni måste komma bättre än 3:e plats! Annars är jag bättre än Hylander… 😛
    Lycka till!

Leave a Reply

