Warpstorm rapport från Snolb. Match 2

Posted: 13 May, 2011 by egges in Article series, Swedish tournaments

Stulet från en annan plats fortsätter här Snolbs rapport från Warpstorm 3.
Match 2

Man ska hålla fyra objektiv som scrattar i runda 3. Även hålla quarters.

Möter Space Marines med Shrike. Tre poddar varav två håller melta dreads. Tacticals, två preds, landraider och en massa assault terminators.

Speahead. Han har första rundan.

user posted image

Han skjuter sönder en Rhino och shakar Landraidern. Terminators har han tillsammans med Shrike infiltrerat i mitten. Han går och springer med dem.

Obbar tillsammans med Chaos marines pangar fordon medan Berzerkers med Abaddon chargar terminators.

Jag slår en 1:a för Abaddon! Han står sedan ensam mot Shrike och många terminators. Nästa runda slår jag en 1:a till! Abaddon blir fullständigt mosad redan i början av runda två… Det känns helt hopplöst att både förlora Berzerkers och Abaddon så tidigt samtidigt som man har nästan en intakt enhet med assualt terminators i sin deployment…

user posted image

Jag bli tvungen att koncentrera hela min eldkraft på att få ner antalet terminators. Allt jag har kvar skjuter mot enheten och det blir ett gott resultat då en skadad Shrike, terminator med hammare och sköld och en terminator med claws står kvar… Jag chargar dem med två obbar som klarar sig!

user posted image

Jag offrar en enhet Chaos Marines för att ta kål på Shrike och de kvarvarande terminators. I runda 5 rullar min landraider som har visat sig vara odödlig denna matchen in i en quarter och nära ett objektiv. Min melta-enhet rullar in i en annan quarter och håller även ett objektiv. Demoner håller min egna quarter och objektivet där. Det blir ingen runda 6…

Jag vinner primary, lika i secondary. Han vinner dock i VP vilket blir ett resultat på 15-5 till mig!

cool.gif Min landraider visade sig vara odödlig men att förlora Abaddon så snabbt var svettigt. Om jag inte hade gjort det så tror jag att det skulle bli minst 17-3 till mig… Kanske rent av 20-0.

More to come…

Comments
  1. Egge says:

    Sjukt coolt att du vann trots Abbadons tveksamma insats!

  2. Pär says:

    Då har man ju faktiskt spelat med 250p mindre.

  3. Blauholtz says:

    Öka nu nästa match är mot de tappra fransmännen.

Leave a Reply

