Runda 2 i mitt livs värsta match på GothCon 2011

Posted: 6 May, 2011 by egges in GothCon, Swedish tournaments

Motståndarens runda 2

Min runda 2 börjar med att inget kommer in. Skit. Mina hormagaunts förbereder sig på en charge mot Arjacks enhet. Jag vet att inget nidsen har kan döda Space Wolfs i närstrid men jag vill försöka förhala dem. Dakka-mamma och Tyrannofexen skjuter allt de har på Arjacks enhet och lite folk dör. De klarar sitt Ld slag och den oskadade enheten Hormagaunts lägger upp för en charge. Nu finns det faktiskt en möjlighet att de kanske kan göra lite skada när Arjacks enhet är så liten.

Hive guards får igenom 2 penetrating träffar på stillastående land speeders och min motståndare suckar av djup förtvivlan att mina 4 skott BS 4 S8 hive guards hade ”tur” att de lyckades göra lite penetrating träffar på armour 10 fordon som inte rört sig snabbt.

Sedan slår jag en etta och en tvåa. Hive guardsens mål är en fordons-enhet. Alltså blir de bara shaken. Jag hatar folk som klagar på otur när de egentligen har sjuk tur. Typiskt folk som spelar med bättre arméer istället för att vara duktiga spelare.

Samtidigt som Olof klagar på sin otur skjuter Zoanthropes sina blasts på magikerns enhet som står i en gigantisk klump utan cover rakt i deras siktlinje. Och han nullifierar båda. Jo…mycket otur här för den stackars Space Wolf spelaren…

Det är så det är, bara så att ni vet. När Nidsspelaren inte får in några enheter, Space Wolf spelaren serverar lätta fordon som mat för Hive guards, inget farligt egentligen händer och när all tyranidmagi nullifieras så har Space wolfs otur.

Jag kan inte hjälpa det men jag tycker det är rätt höga krav min motspelare har…

Comments
  1. Pär says:

    Heja grin-Olle!

Leave a Reply

