Varför spela på konvent?

Posted: 23 February, 2011 by egges in Swedish tournaments

Det finns lite olika folk därute och varför de spelar på turneringar. Vi har (1) de som spelar för att vinna, (2) de som spelar för att uppleva coola matcher och nytt motstånd, (3) de som spelar för att bli fulla på kvällen, (4) de som spelar för att det är schysst folk som spelar och (5) de som vill slippa tjejen hemma ett tag…

Fast egentligen handlar det om allt. Att spela nagelbitande matcher mot coolt, snyggt och nytt motstånd och ut och ta en öl med folk man lär känna och vill ha trevligt med. Sedan är det rätt nice att vara iväg så att tjejen saknar en så att en trevlig avsugning sker på söndagskvällen. I mitt fall så krävs någon jävla motprestation i form av orgasm men vi skall inte gå in på detaljer på det. Poängen är nog att alla spelar på konvent och njuter av sammanhållningen och de man lär känna.

Men det är något speciellt. Det är inte precis som att någon kan anklaga någon för att vara nörd. Jo, förresten – det kan de. Vi är alla faktiskt nördar. Som leker med tennsoldater.
Så då är det rätt gött med lite “vuxna nördar gör saker tillsammans” utan att ha någon som klankar ned på ens hobby och det är sjukt kul att diskutera taktik och bara kunna gnälla av sig hur det gick under en dag.

Det är kul, trevligt och sjukt avkopplande – samtidigt som det är intensivt. Jag vet inte egentligen vad jag r ute efter men jag ville försöka beskriva varför jag spelar på turneringar. Och tacka för de som är ute på turneringar.

Tack till arrangörer för att jag får vara med och spela.
Tack till mina motspelare som spelar mot mig trots att jag gnäller.
Tack till mina motståndare som mosar eller förlorar mot mig.
Tack till alla som gör coola arméer.
Tack till alla som hälsar på mig när jag kommer fram till turneringen och säger hej då när jag sticker hem.
Tack för de som tar en bärs med mig.
Tack för att Sveriges turneringsklimat är på detta sätt.

Dra åt helvete ni som inte vill spela på turneringar

Leave a Reply

