Inför Halmstad – 2

Posted: 23 February, 2011 by egges in Okategoriserade

Enligt källor ligger kompen på ca 10,5 i medel och spänner sig mellan 5-17 (dvs 25-85 i komp). Blir intressant och se om det fortfarande är bra med lägre komp eller högre. Just skillnaden mellan 5 och 17 är ju rätt stor. Men mellan min komp 13 och någons komp 9? Njae…

Igen undrar jag om jag inte skulle kört lägre komp. Nästa gång så får det bli komp 8,  tror jag. Men jag kan inte göra särskilt kompeffektiva listor enligt mallen…illa.

Jag såg också att de kommer köra sportsmanship där man ger poäng 1-5 i sportsmanship. Det är ett system jag inte riktigt gillar. Det handlar så mycket om tur om vilka man möter då – möter man någon som ger en ok match 5:a eller en 3:a. I så fall skall man ranka matcherna istället – tvinga folk att alltid använda 1-5 poäng. Alltså att man ger en spelare 5, en 4:a, en 3:a en 2:a och en 1:a.

Men det var bara lite spaningar. Snart skall uppdragen släppas så det blir intressant att se vad det blir för några.

Leave a Reply

