Erfarenhet från den lilla lokale turneringen

Posted: 23 February, 2011 by egges in Swedish tournaments

Inför BSK turneringen på VÄS är spelad och jag har lite erfarenheter från Tau nu.

1. Pathfinder rockar, fett! De gör galet mycket. Sätter man dem i skydd också och motståndaren bestämmer sig för att skjuta på dem så drar de också åt sig rejält med eld.

2. Tau spelar alltid i uppförsbacke. Det var galet jobbigt att se motståndaren bara rusa mot mig hela tiden.

3. Jag tror att Tau är tråkigast att förlora emot i hela världen. Om man förlorar stort så finns det i grund inget man kan göra utan att ta bort sina figurer. Förlorar man stort mot tyranids har man oftast spelat dåligt och hade kunnat skjuta bort lite enheter om man spelat rätt.

4. Det är klart utmanande att spela dem. Det är långt ifrån lika självgående som tyranids.

5. BSK uppdragen är…lätta…det kommer nog bli många 20-0 i den turneringen, tror jag. Dåligt för oss Blogg tillhörande egge : Egges 40k blogg - för 40k spelare som är sådär, Erfarenhet från den lilla lokale turneringen

Fler som har åsikter om Tau? Jag är fortfarande lite skeptisk till att berätta hur man skall besegra mina tau – de flesta kommer inte behöva ha den hjälpen, tror jag.

Leave a Reply

